עיצוב שלטים לעסקים הוא מסוג הדברים שמבדילים את העסק שלכם מהמתחרים.
כחלק ממיתוג מוצלח, חשוב להכיר את סוגי השלטים השונים ואת ההיגיון העומד מאחורי עיצוב שלטים לעסקים, כמו גם מיקומם במרחב, על מנת להבליט את הנוכחות שלכם בענף.
החשיבות של שלטים מעוצבים
עיצוב שלטים לעסקים הוא תחום שהולך ומשתכלל ויש לכך סיבות טובות מאוד. ההמלצה הגורפת של בכירי היועצים העסקיים ומומחים שונים לשיווק היא לטפח את נוכחות המותג בצורה מוגברת ובאופן שכולל הקפדה על פרטים קטנים, בעלי מראה מדויק ויוקרתי. הדבר נכון פי כמה וכמה עבור עסקים חדשים, העושים את צעדיהם הראשוניים בשוק וצריכים להתבלט ובמהירות על-מנת לגייס אליהם קהל לקוחות גדול. מי שמנהל את העסק שלו נכון כבר מההתחלה, יודע שיש להשקיע גם בשילוט לעסק, שיבסס את רוח המותג ויבהיר ללקוחות כי הם מתנהלים מול עסק רציני ומקצועי.
הטכנולוגיות העומדות לרשותנו ביצירת שלטים מעוצבים
עיצוב שלטים לעסקים מתבצע באמצעות טכנולוגיות שונות ושימוש בחומרי גלם מגוונים. לרוב, בחירת חומר הגלם תהיה בהתאם לרוח המותג.
למשל, מסעדות השואפות לשדר אווירה כפרית וחמימה יבחרו בשילוט מעץ, המעניק תחושה מזמינה וביתית. לעומתן, משרד הייטק מתוחכם יכול להשתמש בשלט אלומיניום בחיתוך לייזר, שיבהיר ולו בעקיפין, את אופי העבודה והעשייה במקום.
עוד שני חומרי גלם בולטים בתחום של עיצוב שלטים הם חשמל וזכוכית. בכל הנוגע לתחום שלטים זכוכית היא הבחירה הראשונה של בעלי עסקים רבים, בשל המראה הייחודי שלה, שמתאים את עצמו בצורה מופלאה למבחר מותגים ויכול להשתלב בצורה אידיאלית עם האופי של עסקים רבים. לכן, ניתן יהיה למצוא שלטים מזכוכית בבתי אוכל, מבני תעשייה, חברות תקשורת ואפילו עסקים קטנים.
חומר גלם נוסף הוא כאמור החשמל, המאפשר ליצור שלטים מוארים. לשלטים מוארים יש נוכחות בלתי מתפשרת והיתרון המשמעותי שלהם הוא הנראות העוצמתית בכל שעות היממה ובכל מזג אוויר. שלטים מוארים מתאימים לבעלי עסקים שמעוניינים להבליט את המותג שלהם בכל מחיר והם בדרך כלל גדולים יחסית ומותקנים במיקום שלא ניתן להתעלם ממנו.
סוגים שונים של שלטים לעסקים
כדי להחליט מהו השלט הטוב ביותר עבור העסק שלכם ואיזה סוג יגרום לכם להתבלט מהמתחרים שלכם ולחזק את נוכחות המותג שאתם משקיעים מאמצים כה רבים בבנייתו, כדאי להכיר את הסוגים השונים של השלטים.
הסוג הראשון הוא שלטים למשרד. אלו נמצאים בחלקו הפנימי של הבניין, בין המשרדים ובתוכם. שילוט למשרד צריך למלא כמה תכונות: הוא צריך להיות אסתטי מצד אחד ומצד שני להיות ברור דיו כדי לאפשר התמצאות קלה בתוך המשרדים. הדבר חשוב במיוחד לגבי משרדים מרובי חדרים, המאוישים על-ידי מספר גדול של עובדים. למשל, קליניקות לטיפולים רפואיים או אסתטיים, משרדי עורכי דין גדולים, משרדים ממשלתיים, מרכזי שירות פרונטליים העוסקים בקבלת קהל בהיקף גדול ועוד. בשילוט למשרד שמים פחות דגש על נושא המיתוג והדבר החשוב ביותר הוא שהשלטים יהיו ברורים וקריאים.
יחד עם זאת, ישנם מקומות הבוחרים למתג גם את השלטים הקטנים ביותר, אך בכל מקרה סמל המותג לא משתלט על הנראות שלהם ומשמש רק לשידור אחידות.
סוג שני של שלטים לעסק, הם אלו הנמצאים בחלקו החיצוני של הבניין. אלו הם שלטים גדולים יחסית, שנועדו על-מנת “להכריז” על נוכחותו של העסק במקום מסוים ואף לפאר את המותג בצורה בולטת. בדרך כלל, שילוט מהסוג הזה יהיה גדול ומאסיבי, על-מנת שיראה היטב גם ממרחק ויהיה ניתן להבחין בו תוך כדי נסיעה סמוך אל בית העסק או מצידו השני של הכביש.
הסוג השלישי של שלטים למשרד הם אלו הממוקמים בלובי הכניסה של בניין המשרדים. קומת הכניסה מכילה בדרך כלל שמות רבים של עסקים, שצריכים להבליט את עצמם על-מנת שהלקוחות יבינו באיזו קומה נמצא העסק אותו הם מבקרים. לכן, שלטים אלו יכילו לרוב גם את שם החברה וגם את הלוגו. הנראות של הלוגו חשובה גם ליצירת היכרות בין הלקוחות והמבקרים בבניין עם העסק והמותג, גם אם הגיעו לביקור בעסק אחר.